Locatie 1: Wachttijden rotonde West-Om

Het verkeer moet relatief lang wachten bij de rotonde West-Om. Deze wachttijden nemen de komende jaren verder toe.

Welke oplossingen zijn onderzocht?

Oplossing 1: Reconstructie tot een kruispunt met verkeerslichten, met een variant voor wel/niet aansluiten van de Broekstraat.

Oplossing 2: Reconstructie tot een turborotonde, met een variant voor wel/niet aansluiten van de Broekstraat.

Welke oplossing heeft de voorkeur?

Schetsontwerp voorgestelde oplossing

Ons voorstel is om te kiezen voor een turborotonde, zonder aansluiting van de Broekstraat.  De Broekstraat wordt dan verlengd als parallelweg en aangesloten op het kruispunt Peeleindseweg. Door de aanleg van een turborotonde verbetert de doorstroming op de rotonde aanzienlijk, omdat er aan de zuidzijde van de rotonde een aparte strook aangelegd kan worden buiten de rotonde om, voor alle verkeer vanuit Beek en Donk naar de Zuid-Om Gemert.

De gelijkvloerse fietsoversteek wordt vervangen door een fietsbrug. Deze sluit aan op de Broekstraat en de fietsoversteek ter hoogte van de Hazeldonklaan. Een onverhard wandelpad is voorzien tussen de nieuwe fietsbrug West-Om en de Groenendaal. De fietsbrug is vanuit het wandelpad te bereiken middels een trap.

Bekijk de tabel voor een overzicht van alle effecten tussen de varianten.

 

Bovenstaande informatie is gebaseerd op het ontwerp dat in 2021 is vastgesteld. De genoemde plannen worden op dit moment opnieuw onderzocht aan de hand van nieuwe verkeerscijfers en nieuwe inzichten vanuit de omgeving.

Wanneer er meer duidelijk is over de aanpassingen in het ontwerp, passen we de informatie aan. Neem bij vragen gerust contact met ons op.

Afbeeldingen

Op de kaart

Een momentje...

Contact

Voor vragen kunt u contact opnemen met omgevingsmanager Sabine van den Broek via N272@brabant.nl

 

 

 

Cookie-instellingen